تخته استپ ایروبیک

تخته استپ ایروبیک به شما کمک می کند تا بهترین فرم را در تمرینات ایروبیک به خود بگیرید. ایروبیک یک مدل از تمرینات فیزیکی است که ترکیبی از تمرینات ریتمیک ایروبیک و و تمرینات قدرتی متداول است که هدف آن بهبود و پیشرفت تمام المان های فیتنس است. هدف اصلی ایروبیک مانند هر ورزش دیگری بهبود سلامت و شادابی بدن است و بر این اساس تمرین های گوناگونی برای بهبود توانایی های متفاوت در این ورزش انجام می شود. استپ ایروبیک نوعی از تمرین ایروبیک است که در آن از یک پلتفرم مرتفع استفاده می شود. ارتفاع این پلتفرم ها می تواند برای نیاز های شخصی با قرار دادن پایه های مخصوصی در زیر استپ طراحی شوند. استپ ایروبیک در بسیاری از باشگاه های بدنسازی و ایروبیک ارائه می شود که معمولا یک برنامه ی تمرین گروهی دارد.

به مانند هر ورزش دیگری که تجهیزات مخصوص به خود را نیاز دارد، استپ ایروبیک هم از این امر مستثنی نیست و نیازمند تجهیزات است. البته منظور از تجهیزات همان تخته استپ ایروبیک است و شما با داشتن آن به راحتی می توانید وارد این ورزش شوید. البته در بسیاری از باشگاه های ایروبیک و بدن سازی که دوره های این رشته ورزشی را برگزار می کنند، تخته استپ ایروبیک موجود می باشد. استپ ایروبیک که انقلابی در صنعت فیتنس محسوب می شود، در اواخر سال ۱۹۸۰ به وجود آمد. تحقیقات نشان داده است که این ورزش در آمادگی جسمانی، زیبایی اندام، مدیریت وزن و تقویت روحیه بسیار مناسب است.

تخته استپ ایروبیک

 

رعایت ارتفاع در تخته استپ ایروبیک

ارتفاع تخته استپ ایروبیک از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. ارتفاع این پلتفرم ها بستگی به سطح و لول ورزشی فردی دارد که می خواهد از تخته استفاده کند دارد. همچنین این ارتفاع به مهارت های جاری تمرین کننده و خمش و انعطاف زانو های این فرد هنگامی که روی تخته میپرد بستگی دارد. افرادی که برای مدت طولانی است که ورزش نکرده اند و بدن آن ها روی فرم مناسب و آماده نیست، باید از تخته استپ ایروبیک ۴ اینچی استفاده کنند. این در حالی است که افراد حرفه ای و با تجربه می توانند از پلتفرم های ۱۰اینچی استفاده کنند. البته لازم است بدانید که رایج ترین ارتفاع برای تخته های استپ ۸ اینچ است.

صرف نظر از سطح آمادگی بدن و مهارت های فردی، تمرین کننده ها نباید روی تخته استپ هایی تمرین کنند که باعث می شود مفاصل زانوی آن ها در هنگامی که تمام وزن بدن روی پای اولی که به بالای تخته رسیده است قرار دارد، بیش از ۹۰ درجه خم شود. اگر فردی مشکلات مزمن زانو دارد، باید با گرفتن تاییدیه از پزشک خود شروع به تمرین با تخته استپ ایروبیک کند. ضمتا بهتر است زیر استپ از تاتامی استفاده شود.

 

ارتفاع تخته استپ ایروبیک مهم است اما توجه داشته باشید که در هنگامی که این ورزش را انجام می دهید به نکات بسیار دیگری نیز باید توجه کنید، حالت اندام بدن در هنگام پریدن روی تخته استپ، نحوه ی قرار دادن پای اول، نحوه ی قرار دادن پای دوم، نحوه ی تعویض پا ها، تعداد تکرار هر تمرین و… موارد دیگری هستند که باید به آن ها توجه کافی را داشته باشید.